ارز دیجیتال

بیت کوین,اتریوم,ریپل,ارز دیجیتال,خرید بیت کوین,فروش بیت کوین,قیمت ارز دیجیتال,قیمت بیت کوین

ارز دیجیتال

بیت کوین,اتریوم,ریپل,ارز دیجیتال,خرید بیت کوین,فروش بیت کوین,قیمت ارز دیجیتال,قیمت بیت کوین

بیت کوین,اتریوم,ریپل,ارز دیجیتال,خرید بیت کوین,فروش بیت کوین,قیمت ارز دیجیتال,قیمت بیت کوین

طبقه بندی موضوعی

تولید بیت کوین در مناطق آزاد توسط چینی ها

شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۰۱:۲۳ ب.ظ

مدیرعامل انجمن بلاک چین ایران با اشاره به اینکه اتلاف شبکه برق کشور ۱۰ تا ۱۶ درصد است و این یعنی کل مصرف برق شبکه بیت کوین در دنیا کم‌تر از اتلاف برق در ایران است، گفت: تعرفه پیشنهادی وزارت نیرو عدد بسیار بالایی است.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از فارس، محمد شرقی مدیرعامل انجمن بلاک چین ایران با اشاره به فناوری بلاک چین یک صنعت تازه به شمار می‌رود که کلید واژه‌هایی به نام بیت کوین در این صنعت شنیده می‌شود،گفت:

    صنعت ماینینگ در کشور دارای جایگاهی است که این صنعت بالغ بر ۹ ماه است که توسط هیئت دولت یک صنعت رسمی نیز شناخته شده که فعالیت عمومی خواهد داشت.

وی افزود:

    صنعت ماینینگ صنعتی است که به رسمیت شناخته شده و در مقابل در خصوص مصرف برق آن و تأثیر آن برخوردهای سلبی و قهری صورت می‌گیرد.

شرقی با اشاره به اینکه انجمن بلاک چین به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد ۴ ماه است که مجوز دریافت و فعالیت خود را آغاز کرده است گفت:

    این انجمن، انجمن صنفی نیست که بخواهد در خصوص شناسایی ماینرها برای تولید بیت کوین اقداماتی انجام دهد پس فعالیت انجمن بلاک چین ترویج فناوری بلاک چین در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در رسانه‌ها گفته شده مصرف برق دستگاه‌های تولید بیت کوین بسیار زیان‌بار است و انرژی برق زیادی مصرف می‌کند، گفت:‌

    به هیچ عنوان این دستگاه‌ها موجب خاموشی در کشور نمی‌شوند چرا که اگر اتلاف شبکه برق کشور ۱۰ درصد تا ۱۶ درصد اعلام شده از سوی وزارت نیرو را بپذیریم باید اذعان کرد کل مصرف برق شبکه بیت کوین در دنیا کمتر از اتلاف صنعت برق کشور است.

وی ادامه داد:

    طبق آمار گزارش شده از سوی شرکت توانیر پیک مصرف برق کشور حدود ۵۲ تا ۵۵ هزار مگاوات بوده است پس بر اساس این ارقام می‌توان نتیجه گرفت که کل مصرف شبکه بیت کوین تنها ۱۲ درصد مصرف پیک کشور است. به بیان دیگر اگر کل عملیات استخراج ارز دیججیتال بیت کوین در جهان تنها در کشور متمرکز شود و فقط از برق این کشور استفاده کنند میزان مصرف آنها از کل برق کشور از ساعت پیک ۱۲ ساعت خواهد بود.

وی گفت:

    باید گفت که دلیل بار در کشور تنها ۶۳ درصد است بدان معنا که اختلاف ساعات غیر پیک و پیک به ۲۳ هزار مگاوات ظرفیت بلااستفاده می‌رسد.

 نیم درصد برق کشور در ماینرهای بیت کوین مصرف می‌شود

مدیرعامل انجمن بلاک چین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید آیا آماری از میزان و تعداد مزرعه‌های تولید بیت کوین در کشور وجود دارد یا خیر، گفت:

    آمار دقیقی از میزان عملیات ماینینگ در کشورها وجود ندارد. پس این موضوع برای ایران نیز صدق می‌کند، اما طبق آماری که سخنگوی صنعت برق کشور اعلام کرده ۱۴۸ هزار دستگاه در ایران اقدام به استخراج ارز می‌کنند پس سعی آمارهایی که عنوان می‌شود ۷ درصد برق تولیدی به کشور توسط ماینرها مصرف می‌شود درست نیست و با قاطعیت می‌گوییم نیم درصد برق کشور در ساعات پیک توسط ماینرها مصرف می‌شود.

درخواست چینی‌ها برای تولید بیت‌کوین در مناطق آزاد/ تعرفه پیشنهادی وزارت نیرو بالاست

به گفته وی، طبق پژوهش‌های انجام شده توسط سازمان‌های متعدد تحقیقاتی سه کشور برتر دنیا در حوزه چین، گرجستان و آمریکا هستند که این رقم تنها برای چین بالای ۶۰ درصد اعلام شده است. حال اگر خوش‌بینانه‌ترین حالت را در نظر بگیریم که ۱۰ درصد عملیات استخراج بیت کوین جهان در ایران انجام شود میزان مصرف دستگاه‌ها نیم درصد از ساعات پیک مصرف بود.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات برق کشور مربوط به امسال نیست و از سال‌های گذشته همواره با عدم تأمین برق کافی مصرف‌کنندگان با مشکلات خاموشی مواجه شده‌اند اظهار داشت:

    مقصر ۷ درصد کمبود برق کشور در حالی استخراج‌کنندگان بیت کوین معرفی می‌شوند که رشد ۴ تا ۵ درصدی افزایش مصرف برق در سال‌های گذشته به وضوح قابل‌مشاهده است. پس اگر ۷ درصد کمبود برق کشور به دلیل استخراج این ارزها بود باید نزدیک به ۳ میلیون دستگاه در ایران باشد و ۷۱ درصد ماین دنیا در ایران انجام می‌گرفت در حالی که به گفته سخنگوی صنعت برق کشور ۱۴۸ هزار دستگاه درگیر آن در حال استخراج ارزهای دیجیتال است.

وی با تأکید بر اینکه به نظر می‌رسد ساده‌ترین و سریع‌ترین کار که حق جبران کمبود برق کشور بهترین راه نیست گفت:

    تجربه نشان داده که اقدامات ممنوعیتی و سلبی نه باعث بهبود اوضاع شده و نه وضعیت آشفته را بهبود می‌بخشد پس نباید مشکلات سرپوشی برای عدم ساماندهی و قانون‌گذاری شفاف در حوزه ماینینگ‌ها شود.

شرقی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید گفته می‌شود وزارت نیرو تعرفه ۷ سنتی برای استخراج ارزهای دیجیتال برای هر کیلووات ساعت را به هیئت دولت ارائه کرده است،گفت:

    طبق ماده ۲ قانون تجارت الکترونیک فعالیت ماینیگ یک فعالیت آی‌تی‌نر است و مدیرکل حقوقی هیئت دولت به آن اذعان کرده پس آنهایی که ادعا می‌کنند استخراج ارز دیجیتال غیرقانونی است بر اساس کدام قانون می‌گویند غیرقانونی است.

وی با تأکید بر اینکه اگر تخلفی در این خصوص و استخراج این ارزهای دیجیتال صورت گرفته حتماً باید با آن برخورد شود، گفت:

    چون وقتی گفته می‌شود صنعت بیت کوین یعنی این صنعت قانونی است و بر اساس ادعایی که وزارتخانه‌های نیرو، صمت و ارتباطات دارند ما می‌خواهیم بدانیم متولی ساماندهی این صنعت چه کسی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی